Τί να φταίει,τι να φταίει.

Ε,Βαρέθηκα να γράφω μόνο στα αγγλικά και σίγουρα οι τόνοι της ελληνικής γλώσσας με μπερδεύουν.Οπότε αν στην πορεία ξεχαστώ και δεν συμπληρώσω τόνους μη με παρεξηγήσετε.Η ουσία είναι να μην χασω τις σκέψεις.
Δεν ειναι ακριβως η μητρικη μου γλωσσα αλλα τη μιλω-ή θεωρω οτι τη μιλώ-αρκετα καλα.Γεννήθηκα στην Αργεντινή.Μεγάλωσα στον Βορρά της επίσης πολυπαθης χωρας.Σε μια μικρη πόλη που εξελίχθηκε σε αστικό κέντρο με τα εμπορικά κέντρα της ,μετα την κρίση του 2001.Κατα την διάρκεια της οποίας δεν ήμουν εκει με φυσική παρουσία.Ειχα ήδη φυγει το 1985 για να σπουδασω στη μεγαλη και τρανή Ινγκλατέρρα.Παρίας,δεν θα το κρύψω:Δυσκολύτηκα να προσαρμοστώ και δυσκολεύτηκα να προσαρμοστω και δυσκολεύτηκαν να με αποδεχτουν.Δε βαριέσαι στην τελική όλοι τη δουλειά μας κάναμε.Εγώ κυνήγησα μια λαμπρή καρριέρα που την πέτυχα με πολύ κόπο και η οποία με εφερε αρχές του ’90 σε αυτή τη γωνιά της γής.

Ελλάδα άκουγα και Ελλάδα δεν γνώριζα.Ο προπάππους μου απο τη μεριά της μητέρας μου ήταν Ελληνας.Η μητέρα μου θεώρησε καθήκον να κανει την εισαγωγή στα ελληνικά απ’όταν τα αδέρφια μου κι εγώ είμασταν μικρα.Δέκα χρονών ψιλομιλούσα λιγα αρχαία ελληνικά και αρκετά απο τα νέα.Μικρή η ελληνική κοινότητα στην πόλη που ζούσα,δεν είχα με ποιόν να μιλήσω οπότε τους βοηθούσα περισσότερο να μαθουν αυτοί τα ισπανικά της Ν. Αμερικής.
Στην δεκαετία του 70 ειχε πλάκα,δεν μπορώ να πώ.Πού να φανταστώ οτι όντως κάποια μέρα θα με ξέβραζε η ζωή στη χώρα που μόνο στο μυαλό απεικόνιζα.

Γιατί έφυγα απο την πόλη μου; Φαντάζομαι οτι κάτω απο τις παρούσες συνθήκες είναι αρκετά κατανοητό.Δεν υπήρχε οικονομική κρίση,μόνο φτώχεια,τουλάχιστον στον μή ανεπτυγμένο βορρά και πάλι,όχι δυσβάσταχτη φτώχεια.Βρισκαμε παντα με τί να παιξουμε,ή το επινοουσαμε.Η οικογένεια μου δεν ειχε τηλεόραση μεχρι που ο πατερας μου πήρε μια παλιά ασπρόμαυρη με λυχνίες που για να δουλέψει ήθελε μπουνιές,ή ξαφνικά η φωνή ανέβαινε τόσο πολυ που όλη η γειτονειά παρακολουθούσε το ίδιο που βλέπαμε εμεις.Πολλες φορες τα καλοκαίρια πηγαίναμε μεχρι τον καταρράκτη για βουτιές ή μας πηγαιναν οι γονεις μας στον ” Λαιμό του Διαβόλου” για να περασουμε κατω απο το τρομερό προπετασμα υδάτινου όγκου.Τέλεια παιδικά χρόνια.

Όμως υπηρχε μια διαφορά .Το μέλλον μου ήταν ή να παντρευτώ και να γίνω νοικοκυρά ή να παντρευτώ να γίνω νοικοκυρά και δημόσιος υπαλληλος.. ή δασκάλα στην καλύτερη.

Μάζεψα τις βαλίτσες μου ,ανέβηκα σε αεροπλάνο- που δεν είχα ξαναδεί απο κοντά- προσγειώθηκα στην Ευρώπη και ο πατερας μου δεν μου ξαναμιλησε μεχρι που πέθανε.Μόνο η μητερα μου μου μιλούσε.. ακόμη και οταν ξαναγύρισα στη γενέτειρά μου να δώ τον ετοιμοθάνατο πατερα μου,ούτε που με κοίταξε.

Τα αδέρφια μου έφυγαν κι αυτα αλλά για το Αμέρικα.. Μόνο εγώ είχα διαλέξει την Ευρώπη.Μόνο τέσσερις έμειναν πίσω απο τα έντεκα που ήμασταν.Επικοινωνούσαμε με γράμματα γιατί πού λεφτά για κομπιούτερ στην δεκαετία του 80. Άντε βαρειά αρχές του 90 όταν ήδη ειχα πάρει την πρώτη μου μετάθεση για το Κάναντα.
Πρώτο μου μέλημα να πετάξω στο Πενσυλβανια να δώ τον αδερφό μου και να γνωρίσω τη γυναίκα του.Μεξικάνα,”τσικάνα”

Στο μεταξύ,όσο ήμουν ακόμη φοιτήτρια στο ρημαδιασμένο,άτεγκτο και σκοτεινό Καίμπριτζ,είχα γνωρίσει μερικούς Άγγλους.. μερικούς Ισπανους.. και πάει λέγοντας..
Λιγοστοί οι Άγγλοι που γνώριζα λογω της φήμης των Χιλιανών- αυτή η αναθεματισμένη ετικετοποίηση κυνηγά τους πάντες παντού.Κάποιοι απο αυτούς,οι ταχαμου προοδευτικοί,με είχαν καλέσει στη συναυλία των Public Enemy στο Hammersmith Odeon ή συχνάζαμε στο Slimelight .Σε εκείνη την αναθεματισμένη συναυλία γνωρισα τον συντροφό μου,που έγινε σύντροφος μου μετά απο 21 χρόνια.Μιλούσα στα ισπανικά όταν άκουσα τον φίλο του να λέει
“Δές εκείνη τη Ισπανή πόρνη εκεί περα”

Τελικα η ηλιθιότητα δεν έχει σύνορα.Ο πανηλίθιος ούτε που είχε καταλάβει οτι είμαι λατίνα και ουχί Ισπανη.

Τελος πάντων,του μπι κοντινιουντ:-p

3 responses to “Τί να φταίει,τι να φταίει.

Leave a Reply

